Vyučující
|
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Záměrem předmětu je připravit budoucí učitele 1. stupně ZŠ jak po stránce teoretické, tak i praktické pro plnění jejich diagnostické funkce. Účastníci se seznámí s úkoly, specifickými rysy a oblastmi pedagogické diagnostiky žáka primární školy a osvojí si dovednosti využití jednotlivých diagnostických metod v pedagogickém procesu. Témata: Pedagogická diagnostika jako vědní obor, její pojetí a úkoly. Specifické rysy pedagogické diagnostiky v práci učitele primární školy. Přehled jednotlivých oblastí pedagogické diagnostiky v primární škole. Diagnostika osobnosti žáka, pedagogické práce učitele, diagnostika třídy, rodinného prostředí, diagnostika dalších činitelů působících mimo školu. Přehled a rozbor základních metod pedagogické diagnostiky, jejich uplatnění v diagnostické činnosti učitele primární školy, uvedení konkrétních příkladů. Problematika připravenosti dítěte ke vstupu do školy, diagnostika školní zralosti. Diagnostika předpokladů ke čtení a psaní, diagnostika specifických vývojových poruch učení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
DANDOVÁ, E. et al. (2018). Školní zralost a odklady školní docházky. 1. vydání. Praha: Raabe.
-
DITTRICH, P. (1992). Pedagogicko-psychologická diagnostika. Praha : H+H.
-
DVOŘÁKOVÁ, M. (1995). Pedagogicko-psychologická diagnostika I.. České Budějovice : Jihočeská univerzita.
-
DVOŘÁKOVÁ, M. (1999). Pedagogicko-psychologická diagnostika II.. České Budějovice : Jihočeská univerzita.
-
CHRÁSKA, M. (1999). Didaktické testy. Brno.
-
KOŽUCHOVÁ, M., GAVORA, P. et al. (2011). Pedagogická diagnostika v primárnom vzdelávaní. 1.vydanie. SPN - Mladé letá.
-
Langmaier, J., Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie.. Praha: Grada.
-
SPÁČILOVÁ, H. (2009). Pedagogická diagnostika v primární škole. Olomouc: UP.
-
ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: Nástroje pro prevenci, nápravu a integraci.. Praha: Portál.
|