Cílem kurzu je seznámit studenty s možnostmi využití přírodního prostředí k pohybovým aktivitám při tvorbě ŠVP pro 1. stupeň základních škol, včetně organizace vybraných didaktických forem TV uskutečňovaných v přírodě. Poskytnout náměty pro obsahovou náplň průřezových témat. Informovat o možnostech aplikace daného učiva ve vzdělávacích oblastech v souladu s platným zněním RVP ZV. Seznámit s legislativou platnou pro školy v dané oblasti a pravidly BOZ při pobytu v přírodě s dětmi. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni aplikovat pohybové aktivity v rámci hodin tělesné výchovy realizovaných v přírodním prostředí, v rámci školního výletu, školy v přírodě apod. Obsah: Turistické dovednosti - metodika a organizace forem turistiky pro děti mladšího školního věku, adaptace dětí na přírodní prostředí. Přesun do terénu včetně chování v dopravních prostředcích při něm, chůze v terénu, táboření. Ochrana přírody. Pohybové hry v přírodním prostředí a modifikované sportovní aktivity. Etapová hra, její plánování a realizace. Aplikace získaných vědomostí a dovedností při tvorbě ŠVP na 1. stupni základní školy.
|
-
Bartoňová, R., Ješina, O. (2012). Individuální vzdělávací plán ve školní TV. Olomouc.
-
DVOŘÁKOVÁ, H. (2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Kosmas.
-
Fialová, L., Flemr, L., Marádová, E., Mužík, V. (2015). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha.
-
Miklánková, L. (2010). Tělesná výchova metodicky, bezpečně a efektivně. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
MIKLÁNKOVÁ, L. (2009). Tělesná výchova na 1. stupni škol. Olomouc: UP.
-
Miklánková, L. (2011). Umíš učit "tělocvik"?. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|