Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rechtik Zdeněk, Mgr. Ph.D.
-
Miklánková Ludmila, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Turistické a tábornické dovednosti, organizace forem turistiky dětí mladšího školního věku. Adaptační procesy na přírodní prostředí, bezpečnostní zřetele pobytu v letní i zimní přírodě. Turistické a orientační hry, pohybové hry v terénu. Humanitární činnost a předlékařská první pomoc. Řešení nenadálých situací přírodního i průmyslového charakteru, ochrana zdraví.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Seznámit s možnostmi využití přírodního prostředí k pohybovým aktivitám prostřednictvím her. Využití pobytů v přírodě k rozvoji kognitivních kompetencí dítěte. Základní dovednosti z oblasti turisticky a táboření. Plánování turistické trasy pro děti - profil trasy, zásady pobytu v přírodě, bezpečnost a ochrana zdraví dětí. Tábornická stezka pro děti v mladším školním věku. Řešení situací ohrožení zdraví dětí z důvodů přírodní a průmyslové havarie. První pomoc.
|
Předpoklady
|
dobrý zdravotní stav umožňující pohybové aktivity o vyšší intenzitě fyzické zátěže v terénu - plavecká způsobilost - plavec
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
- praktická účast na cvičeních v přírodě 100 % - aktivní splnění všech úkolů v průběhu výuky
|
Doporučená literatura
|
-
Dvořáček, I., Hrabovský, J. (1979). První pomoc. Učebnice pro střední zdravotnické školy. Praha: Avicenum.
-
Palát, M. et al. (2003). Lexikon pro turisty a táborníky.. Olomouc.
-
Rogl.V. (1987). Nebojte se topografie. Praha.
-
Vosátka,M. (1985). Tábornická ecyklopedie. Praha.
-
Zapletal, M. Hry v přírodě.
|