Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět na podkladě seznámení s historií primárního školství a jejími předními představiteli vede studenty k systematizaci a interpretaci základních pedagogických jevů a zákonitostí, pomáhá jim najít odpovědi na základní pedagogické otázky a nastiňuje možnosti jejich řešení. Témata: (se zaměřením na oblast primárního školství ve spektru dějin výchovy) Společenská funkce výchovy, otázky cíle výchovy, faktory rozvoje lidského jedince, úloha učitele, žáka, rodiny a širšího společenského prostředí ve výchově Přístupy ve výchovně vzdělávacím procesu, pedagogické směry Školské soustavy a výchovné teorie v průběhu historického vývoje Pojetí výchovy v dílech významných myslitelů Pojetí výchovy v demokratické společnosti
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
CIPRO, M. (2002). Galerie světových pedagogů I. (od starověku k osvícenství).
-
CIPRO, M. (2002). Galerie světových pedagogů II. (devatenácté století).
-
CIPRO, M. (2002). Galerie světových pedagogů III. (dvacáté století).
-
STÖRIG, H. J. (2007). Malé dějiny filosofie.
-
ŠTVERÁK, V., ĆADSKÁ, M. (1999). Stručný průvodce dějinami pedagogiky.. Praha.
|