Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pozorování a analýza výchovně vzdělávacího procesu v MŠ. Specifické rysy výchovně vzdělávacího procesu z hlediska některých zvláštností dítěte předškolního věku, problematika přípravy učitele na výchovně vzdělávací proces, školní agenda. Dokumentace školy, školská legislativa.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Praxe se realizuje formou skupinové hospitace účastníků a metodika PdF UP ve výchovně vzdělávací práci v předškolním zařízení (MŠ). Cílem praxe je vést účastníky k pozorování a analyzování výchovně vzdělávacího procesu např.: - osobnost učitele a dítěte, - vztah učitel a dítě, - specifické rysy výchovně vzdělávacího procesu z hlediska některých zvláštností dítěte předškolního věku, - problematika přípravy učitele na výchovně vzdělávací proces, školní agenda.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
- záznamy pozorování dle zadání - seznam dokumentace školy - seznam legislativy - reflexe
|
Doporučená literatura
|
-
(2021). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
|