Vyučující
|
-
Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Studenti by měli být schopni: ? charakterizovat pojem region a regionální prvek, vlastenectví, národní a kulturní identita ? poznat a objasnit kulturní hodnoty a tradice regionu, ? zvýšit zájem o minulost a současnost svého regionu, ? oživovat a zachovávat tradice regionu a jeho kulturně historické dědictví, ? charakterizovat tradice a specifika svého regionu Témata Vymezení pojmů region, regionální prvek, vlastenectví, národní a kulturní identita. Místo, kde žijeme. Kulturně historické dědictví a jeho význam pro život generací. Tradice vybraných regionů. Náměty pro pedagogickou praxi se zaměřením na region.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
PARKAN, F. et al. (2008). Výchova ke vztahu ke kulturně historickému dědictví. Metodická příručka. Praha: PdF UK.
-
UHRINOVÁ, M. (2014). Implementácia regionálnej výchovy do edukačného procesu v primárnom vzdelávaní. Ružomberok.
-
UHRINOVÁ, M., Zentko, J., HOLLÁ, Z. (2010). Vybrané aspekty regionálnej výchovy v predprimárnom a primárnom vzdelávaní. Ružomberok.
-
VAVRDOVÁ, A. (2014). Olomouc a já - pracovní sešit k regionální učebnici pro 4. a 5. ročník ZŠ. pro 4. a 5. ročník ZŠ. Ostrava: MONTANEX.
-
VAVRDOVÁ, A. (2014). Olomouc a já - regionální učebnice pro 4. a 5. ročník ZŠ. Ostrava: Montanex.
|