Vyučující
|
-
Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět navazuje na Integrovaný společenskovědní základ a prohlubuje učivo v kontextu jeho aplikace do praxe. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - charakterizovat očekávané výstupy a učivo ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v RVP ZV - orientovat se v tematických okruzích - pracovat s různými zdroji a texty a kriticky myslet - definovat a klasifikovat organizační formy a metody využívané ve výuce - vysvětlit význam vyučovacích prostředků a zdrojů - analyzovat učivo vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět a vytvářet přípravy na vyučování - vytvářet úlohy, pracovní materiál, testy a prověrky pro žáky - reflexe a sebereflexe "mikrovýstupů" v primární škole Témata Cíle vzdělávací oblasti "Člověk a jeho svět". Charakteristika tematických okruhů - Místo, kde žijeme, Lidé kolem nás, Lidé a čas. Analýza učiva a očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět". Organizační formy a vyučovací metody ve výuce. Vyučovací prostředky a zdroje a jejich význam pro výuku. Metodika tvorby úlohy, testu, prověrky pro žáky 1. stupně ZŠ. "Mikrovýstupy" na 1. stupni ZŠ.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
FISHER, R. (1997). Učíme děti myslet a učit se. Praha.
-
KANCÍR, J., MADZIKOVÁ, A. (2003). Didaktika vlastivedy. Prešov: UNIVERSUM.
-
UHRINOVÁ, M. (2014). Implementácia regionálnej výchovy do edukačného procesu v primárnom vzdelávaní. Ružomberok.
-
VAVRDOVÁ, A. (2009). Didaktika vlastivědy. Olomouc : UP.
-
VAVRDOVÁ, A. (2014). Olomouc a já - pracovní sešit k regionální učebnici pro 4. a 5. ročník ZŠ. pro 4. a 5. ročník ZŠ. Ostrava: MONTANEX.
-
VAVRDOVÁ, A. (2014). Olomouc a já - regionální učebnice pro 4. a 5. ročník ZŠ. Ostrava: Montanex.
|