Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Miklánková Ludmila, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Seznámit se specifiky pohybových aktivit a didaktikou tělesné výchovy dětí předškolního věku. Student pochopí interakce mezi základními faktory didaktického procesu TV. Seznámí se se specifiky motorického vývoje a motorického učení u dětí v předškolním věku. Student se bude orientovat v principech realizace organizačních forem TV v rámci ŠVP MŠ. Bude schopen dodržovat didaktické zásady při rozvoji pohybových schopností a osvojování pohybových dovedností u dětí v předškolním věku. Bude se orientovat v didaktických metodách, stylech a postupech. Naučí se plánovat tělesnou výchovu v kontextu kurikulárních dokumentů platných v předškolním vzdělávání. Student bude seznámen s pravidly bezpečnosti a ochrany dítěte při pohybových aktivitách a formách TV v MŠ.
|
Předpoklady
|
Student má předpoklady ke zvládnutí požadavků pro udělení kreditů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
- docházka min. 80 % - úspěšné zvládnutí kontrolních cviků - správné zpracování seminární práce - úspěšné zvládnutí zkoušky
|
Doporučená literatura
|
-
Dvořáková, H. (2002). Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte.. Praha: Portál.
-
Dvořáková, H. (2006). Základní motorika. Praha.
-
Matějček, Z. Prvních šest let v životě dítěte. Praha.
-
Miklánková, L. (2009). Environmentální stimuly v pohybové aktivitě dětí předškolního věku. Olomouc.
-
Vilímová,V. (2002). Didaktika tělesné výchovy. Brno.
|