Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Miklánková Ludmila, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pohybová a fyziologická účinnost různých forem Tv v souvislosti s motorikou dětí předškolního věku. Motorika dítěte. Hodnocení úrovně motoriky. Pohybový režim v MŠ. Dítě s postižením v MŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Rozvoj motoriky předškolního dítěte v kontextu RVP PV. Hodnocení úrovně motoriky v předškolním věku. Dítě s postižením v MŠ z pohledu pohybových aktivit. Pohybový režim v mateřské škole. Bezpečnost při pohybových aktivitách.
Získat způsobilost vyhodnotit pohybový režim mateřské školy. Seznámit se s možnostmi hodnocení motoriky dětí předškolního věku. Orientovat se v možnostech rozvoje hrubé a jemné motoriky. Zohledňovat individuální odlišnosti dětí v rozvoji motoriky. Pochopit specifika práce s postiženým dítětem.
|
Předpoklady
|
schopnosti umožňující absolvovat výuku a plnění požadavků
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Didaktický test, Seminární práce
- aktivní účast ve výuce min. 80 %, - seminární práce - hodnocení úrovně motoriky dítěte v MŠ - didaktický výstup na základě písemné přípravy na PA v MŠ - úspěšné absolvování didaktického testu Praktické požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Bartoňová, R., Ješina, O. (2012). Individuální vzdělávací plán ve školní TV. Olomouc.
-
Dvořáková, H. Základní motorika.
-
Karásková, V. (2011). Motivační náměty pro podporu vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Miklánková, L. (2010). Tělesná výchova metodicky, bezpečně a efektivně. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
PRÁŠILOVÁ, Michaela a Eva ŠMELOVÁ. (2010). Kurikulum a jeho tvorba II.. Olomouc: UP.
-
Šmelová, E., Petrová, A., & Souralová, E. (2012). Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu současného kurikula. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
VÚP. (2017). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha.
|