Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Kretková Hana, Mgr.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " znát hlavní metodický a koncepční přístup projektů a jejich základní techniky při formování osobnosti dítěte, " formulovat cíle při realizaci projektů napříč jednotlivými vzdělávacími oblastmi a propojovat v nich při činnostech témata z jednotlivých vzdělávacích oblastí, " vhodně volit a formulovat problém (téma projektu), " umět uplatnit principy učení v projektech, " provádět hodnocení dětí na základě cílových hodnot. Témata: Učení v projektech - projekt a problém (téma). Druhy projektů. Principy při realizaci projektů a zřetel k potřebám a zájmům dítěte. Uplatnění interdisciplinarity. Hledisko aktuální situace, orientace na produkt, skupinová regulace a seberegulace, společenská relevantnost. Etapizace projektů. Přednosti a úskalí učení v projektech.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky. Brno: PF MU.
-
Sitná, D. (2009). Metody aktivního vyučování : spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál.
-
TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009.
|