Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Schmidtová Hana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Obecné schéma projektu, úloha cíle a jeho vlastnosti, tvorba pedagogického a manažerského projektu, participace všech aktérů školního života na tvorbě a realizaci projektů, zakomponování evaluačních kritérií i osobní odpovědnosti realizátorů do projektových schémat.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Disciplína je zaměřená na aplikaci schématu projektování do všech oblastí práce mateřské školy. Jedná se o obecnější úvod do projektování "pedagogického", ale především o tvorbu tzv. "manažerských projektů". Zvláštní důraz bude kladen na akceptaci potřeby participace všech aktérů školního života při tvorbě a realizaci projektů, na zakomponování evaluačních kritérií i osobní odpovědnosti realizátorů do projektových schémat.
Po absolvování předmětu budou studenti schopni aplikovat schéma projektování do všech oblastí práce mateřské školy: "pedagogické", ale především do oblasti "manažerských projektů".
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Předložení pracovního portfolia.
|
Doporučená literatura
|
-
EGER, L. (2002). Strategie rozvoje školy.. Plzeň.
-
GOLD, A. (1998). Řízení současné školy.. Žďár nad Sázavou.
-
KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky.. Brno: PdF MU.
-
OBST, O. (2006). Manažerské minimum pro učitele.. Olomouc.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole (vybraná problematika pro tvorbu školního kurilula v MŠ).. Olomouc.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky.. Olomouc.
-
VAŠŤATKOVÁ, J. (2006). Úvod do autoevaluace školy.. Olomouc.
|