Předmět: Rozvoj kinestezie v předškolním věku 2

» Seznam fakult » PDF » KPV
Název předmětu Rozvoj kinestezie v předškolním věku 2
Kód předmětu KPV/PK2@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Vaňková Alžběta, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata Pohybové aktivity a tělesná cvičení v RVP PV. Specifika pohybového systému dítěte. Didaktické aspekty pohybových aktivit dětí předškolního věku. Rozvoj pohybových schopností dítěte jako předpoklad motorického učení. Specifika motorického učení v předškolním věku. Cvičení pro rozvoj vnímání směru pohybu. Cvičení pro rozvoj vnímání rozsahu pohybu. Cvičení pro rozvoj vnímání rychlosti pohybu. Didaktické výstupy k dané problematice.

Studijní aktivity a metody výuky
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " orientovat se v problematice tělesných cvičení v kontextu RVP PV, " aplikovat získané vědomosti vzhledem ke specifikům dětského pohybového systému, " dodržovat didaktické aspekty tělesných cvičení pro rozvoj kinestezie u dětí předškolního věku, " prakticky využívat získané poznatky pro rozvoj pohybových schopností dětí v předškolním věku, " prakticky využívat získané poznatky v procesu osvojování pohybových dovedností dětí v předškolním věku.

Předpoklady
schopnosti umožňující absolvovat výuku bez problémů

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce

min. 80 % účasti ve výuce didaktický výstup na dané téma na základě správně zpracované písemné přípravy seminární práce: portfolio z dané oblasti Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru.
Doporučená literatura
  • DOLÍNKOVÁ, I. (2012). Cvičíme s kojenci a batolaty. Praha: Portál.
  • DVOŘÁKOVÁ, H. (2007). Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
  • DVOŘÁKOVÁ, H. (2001). Tělesná výchova v rámcovém programu: Základní motorika: ke vzdělávání učitelů mateřských škol.. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
  • DYLEVSKÝ, I. (2012). Dětský pohybový systém. Praha: Poznání.
  • MĚKOTA, J., CUBEREK, R. (2007). Motorické dovednosti. Olomouc: UP v Olomouci.
  • MĚKOTA, J., NOVOSAD, J. (2005). Motorické schopnosti. Olomouc: UP v Olomouci.
  • RAABE. (2012). Hravé cvičení. Praha: RAABE.
  • TAEYMANS, R., VAN BOUCHOUT, L. (2016). Matějova akrobacie. Praha: LaliJoga.
  • VOLFOVÁ, H., KOLOVSKÁ, I. (2008). Předškoláci v pohybu I.. Praha: GradaPublishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr