Vyučující
|
-
Chráska Miroslav, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " postihovat výsledky a progresivní tendence současného vývoje pedagogiky jako vědy, " dokázat z pozorované pedagogické reality formulovat pedagogický problém a výzkumné otázky, " na základě teorie formulovat výzkumné předpoklady a volit adekvátní výzkumné metody k jejich ověření, " zachytit výzkumné šetření v písemné zprávě a obhájit své argumenty a výsledky výzkumu při státní závěrečné zkoušce, " znát zásady profesní etiky při realizaci pedagogického výzkumu. Témata: Pedagogický výzkum. Historické tradice pedagogického výzkumu. Metodologie, infrastruktura a řízení pedagogického výzkumu. Kvantitativní pedagogický výzkum - jeho podstata, hypotézy, měření, metody sběru dat, metody ověřování hypotéz. Kvalitativní pedagogický výzkum - postup, výsledky a jejich prezentace, kritéria kvality výzkumu. Význam a využitelnost pedagogického výzkumu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
-
GULOVÁ, L., ŠÍP, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada.
-
HENDL, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
-
HENDL, J. (2012). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
|