Předmět: Předškolní vzdělávání v zemích EU

» Seznam fakult » PDF » KPV
Název předmětu Předškolní vzdělávání v zemích EU
Kód předmětu KPV/KPZZ@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Obsahem předmětu je prezentace zahraničních trendů na úrovni ISCED 0 se záměrem inspirovat studenta při procesu utváření vlastního pojetí vzdělávání. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " popsat význam a charakteristiku srovnávací pedagogiky v jejím současném pojetí; " zachytit návaznost primárního a preprimárního vzdělávání; " komparovat vybrané prvky preprimárního vzdělávání v České republice a vybraných vyspělých zemích; " komparovat vybrané prvky preprimárního vzdělávání v České republice a vybraných rozvojových zemích. Témata: (se zaměřením na oblast preprimárního školství) Současné pojetí srovnávací pedagogiky Kontinualita primárního a preprimárního vzdělávání v ČR Nástin kontinuality primárního a preprimárního vzdělávání v historickém kontextu Struktura, obsah, cíle, procesuální charakteristiky preprimárního vzdělávání - vyspělé země Struktura, obsah, cíle, procesuální charakteristiky preprimárního vzdělávání - rozvojové země Učitelé z pohledu mezinárodní komparace V prezenční formě studia se předpokládá také zapojení zahraničních studentů aktuálně studujících na Katedře primární a preprimární pedagogiky PdF UP do diskusí v rámci předmětu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • DELORS, J. (1997). Učení je skryté bohatství: Zpráva mezinárodní komise UNESCO "Vzdělávání pro 21. století". Praha: ÚIV.
  • FILOVÁ, H., SVOBODOVÁ, J. (2007). Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. Brno: MSD.
  • JEŽKOVÁ, V. a kol. (1996). Vzdělávací systémy v zahraničí. Praha: Karolinum.
  • JEŽKOVÁ, V., WALTEROVÁ, E. (1997). Vzdělávání v zemích Evropské unie. Praha: PdF UK.
  • MOREE, D. (2013). Učitelé na vlnách transformace. Praha: Karolinum.
  • PRŮCHA, J. (1999). Vzdělávání a školství ve světě. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr