Předmět: Marketingové minimum pro učitele MŠ

» Seznam fakult » PDF » KPV
Název předmětu Marketingové minimum pro učitele MŠ
Kód předmětu KPV/KPMMQ
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Schmidtová Hana, Mgr.
Obsah předmětu
Marketingová filozofie řízení školy, vzdělávací program mateřské školy, sociální funkce školy, marketingový mix služeb, analýza produktu/edukační nabídky mateřské školy, vztahová síť školy, image školy.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Disciplína vychází z marketingové filozofie řízení školy. Objasňuje princip a náležitosti využívání tzv. širšího mixu marketingových služeb s cílem připravit studenty na optimální nastavení podoby vzdělávacího programu konkrétní mateřské školy. Zvláštní důraz je, v souvislosti se sociální funkcí školy, kladen na tvorbu a udržování vztahové sítě školy.
Po absolvování disciplíny budou účastníci na konkrétním příkladu mateřské školy schopni: objastnit pojem marketingová filozofie řízení školy, popsat a dokumentovat marketingový mix služeb, provést analýzu produktu/edukační nabídky mateřské školy, popsat vztahovou síť školy a vysvětlit principy jejího vytváření i udržování, objasnit pojem image školy a podstatu nějakého nástroje měření image školy.
Předpoklady
Bez vstupních předpokladů.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou

Aktivní účast na výuce a předložení portfolia zadaných prací.
Doporučená literatura
  • EGER, L., EGEROVÁ, D. Image školy..
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole (vybraná problematika pro tvorbu školního kurilula v MŠ).. Olomouc.
  • SVĚTLÍK, J. (1996). Marketing školy.. Zlín: EKKA.
  • SVĚTLÍK, J. (2006). Marketingové řízení školy.. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr