Cíle: Předmět je časově určen v návaznosti na zadání diplomové práce - student má již určeného vedoucího a téma práce. Záměrem předmětu je nastínit význam diplomové práce a vést studenta při přípravných aktivitách. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " objasnit význam diplomové práce, " charakterizovat jednotlivé náležitosti diplomové práce a znát strategie jejich užití, " rozlišit metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu, " charakterizovat jednotlivé metody pedagogického výzkumu, " aplikovat teoretické znalosti na vlastní činnost při zpracovávání diplomové práce, " zpracovat teze diplomové práce. Témata: Význam a charakteristika diplomové práce Teoretická a empirická (aplikační) část diplomové práce Úvod do pedagogického výzkumu - kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření, možnosti statistického vyhodnocování hromadných dat Atributy kvality diplomové práce - práce se zdrojovou literaturou (rešerše, citace), kontinualita textu, souvztažnost tématu s cíli a obsahem diplomové práce Příprava na posudky a obhajobu diplomové práce
|
-
GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
-
HENDL, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
-
HENDL, J. (2012). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
-
HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : VUP.
-
HOY, K. W. (2010). Quantitative Research in Education: A Primer. USA: SAGE.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s.
-
KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce. Olomouc : UP.
-
PETRUSEK, M. (1969). Sociometrie. Praha.
-
PRŮCHA, J. (1997). Pedagogický výzkum a vzdělávací politika. Vytváření mostů. Praha: UK.
-
PUNCH, K. (2008). Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál.
-
SCHNEIDEROVÁ, S. (2012). Jak nepsat diplomovou práci. Olomouc: UP.
|