Vyučující
|
-
Neumeister Pavel, Mgr. Ph.D.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Praxe k diplomové práce je poskytnout prostor a příležitost studentům pro realizaci výzkumu v terénu zařízení pro výchovu a vzdělávání směřující k prokázání vybraných profesních kompetencí absolventa studijního programu: V rámci diplomové práce studenti prokáží: " dovednost propojit teorii a pedagogickou praxi, " dovednost pracovat s nástroji pedagogického výzkumu, " schopnost analyzovat, vyvozovat závěry, diskutovat, a to na základě teoretických znalostí a praktických dovedností, " dovednost práce s odbornou literaturou s poznatky a dovednostmi, které v průběhu studia získali, " disponování dovedností vlastní práci prezentovat a obhájit.
|
Předpoklady
|
Není vyžadována žádná specifický předpoklad.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
a) V rámci výzkumně orientované práce zaměřené na zpracování primárních dat je podmínkou udělení absolutoria ukončená realizace terénního výzkumu edukační reality a odevzdání ucelené části diplomové práce, kde bude vymezen: - základní teoretická východiska práce - popis metodiky zkoumání, - specifikace výzkumného designu z oblasti kvantitativního nebo kvalitativního výzkumu, - cíl výzkumu, výzkumné otázky, u kvantitativního zkoumání rovněž formulace hypotéz ke statistické analýze, - specifikace tvorby a popis výzkumného souboru, - charakteristika zkoumaných osob, - popis uplatněných metod a nástrojů ke sběru dat, - popis postupu sběru a metody zpracování získaných dat, - etické parametry provedeného zkoumání - prezentace a interpretace výsledků zkoumání. b) V aplikační práci je podmínkou udělení absolutoria ukončená realizace výzkumu zaměřeného na ověření aplikace výukových či výchovných pomůcek a textů, školní či mimoškolní vzdělávací aktivity pro oblast pre-primární výchovy a vzdělávání, výukových programů, inovativní přístupů k výchově a vzdělávání, souborů pracovních listů, které byly ověřeny v praxi u dostatečně velké cílové skupiny a odevzdání ucelené části diplomové práce, kde bude vymezena: - základní teoretická východiska práce; - finální návrh učební/výchovné pomůcky atd. - praktická část, ve které je na základě předchozího aplikačního výzkumu ucelený popis ověření vytvořených materiálů/postupů/metodik v praxi a případně diskuse o výsledcích. Ostatní typy prací budou posuzovány s ohledem na jejich rozpracovanost garantem programu. Zápočet za absolutorium předmětu bude garantem předmětu udělován na základě souhlasného prohlášení vedoucího diplomové práce, že výstup z praxe (diplomová práce) je v souladu s výše uvedenými požadavky.
|
Doporučená literatura
|
-
(2013). Jak vypracovat bakalářskou a diplomovou práci. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.
-
GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
-
HENDL, J. (2012). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
-
HENDL, J. (2012). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
-
HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : VUP.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
-
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. (2005). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido.
|