Vyučující
|
-
Miklánková Ludmila, doc. PhDr. Ph.D.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rechtik Zdeněk, Mgr. Ph.D.
-
Vaňková Alžběta, Mgr. Ph.D.
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
-
Divilová Soňa, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Prezenční výuka: poznatky o podmínkách výchovně vzdělávací činnosti dětí a mládeže a významu edukátora v procesu její organizace; aplikace vybraných metod stimulace a aktivizace dětí a žáků v praxi, komparace organizace vzdělávacího procesu ve vzdělávacích institucích v zúčastněných zemích; rozvoj kompetencí edukátora v oblasti aktivizace a iniciace děti a žáků ve vzdělávacím procesu.. Virtuální výukav rámci MS Teams: skupinové diskuse na dané téma - metody stimulace rozvoje biologických, psychologických a sociálních aspektů dítěte a podpora utváření pozitivních vztahů ke druhým, vůči prostředí a společnosti; diskuse v komparativním aspektu univerzit z Polska, Slovenska a České republiky; využívání digitálních nástrojů ke stimulaci vzdělávací aktivity dětí, žáků a studentů; prezentačních technik.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zaměřuje na pochopení konceptu utváření pozitivních postojů k tématům souvisejícím se zdravým životním stylem a pohodou, a i na roli pedagoga v tomto procesu. Cílem předmětu je zprostředkovat možnosti využití stimulačních a aktivizačních metod v kontextu současné koncepce podpory zdraví a pohody ve školním prostředí. Předmět poskytne poznatky o možnostech využití digitálních technologií v těchto oblastech. Důraz je kladen na multidimenzionální a interdisciplinární přístup k tématu a skupinovou práci. Teoretická témata budou komunikována s odborníky z praxe, proto jsou plánovány exkurze do různých vzdělávacích institucí. Vzájemná pracovní setkání a diskuse umožní porovnat aktuální mezinárodní zkušenosti v oblasti výchovy ke zdraví a wellbeingu dětí, žáků a studentů. Všichni účastníci projektu budou vedeni ke kreativnímu pedagogickému přístupu při využívání stimulačních a aktivizujících metod při utváření pozitivních postojů dětí, žáků a studentů ke zdravému životnímu stylu. Účastníci budou řešit výzkumné úkoly v kontextu řešení tématu ve svých domovských zemích a prohloubí své prezentační dovednosti. Budou vedeni k hledání způsobů, jak inovovat dosud používané metody. Program je určen pro studenty nespecializovaného vzdělávání v bakalářských, magisterských a doktorských studijních programech.
zdravotní stav umožňující absolvovat kompletní program a požadavky předmětu
|
Předpoklady
|
- znalost anglického jazyka na intermediate úrovni
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce, Závěrečný projekt
- účast na online i prezenční výuce 100 % - splnění úkolů z dílčích tématických celků (seminární práce) - úspěšná obhajoba projektu (práce ve skupině)
|
Doporučená literatura
|
|