Vyučující
|
-
Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je hlubší pochopení vývojových etap postihujících dětství s důrazem na období mladšího školního věku. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Orientovat se v problematice etap raného a předškolního vývoje dítěte ? Pochopit zvláštnosti dětské psychiky, vývoj hry a kresebné činnosti dětí. - Znát problematiku školní zralosti, náročnosti vstupu dítěte do školy, adaptace dítěte na školní prostředí. Nezralé dítě ve škole. - Orientovat se ve specificích myšlení dětí mladšího školního věku. - Analyzovat období mladšího školního věku a vyvodit z něj formy a způsoby adekvátního přístupu k těmto dětem.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Student prokáže znalosti raných vývojových období, hlavně se musí orientovat v rámci mladšího školního věku (školní zralost, vstup dítěte do školy, vývojová charakteristika mladšího školního věku, význam kresby a hra u dětí). Vyžaduje se aktivní účast na konzultacích a vypracování kresebné kazuistiky dítěte mladšího školního věku). Ukončení ? test (kontaktně nebo on-line).
|
Doporučená literatura
|
-
PLEVOVÁ, I., PUGNEROVÁ, M. (2022). Dětský výtvarný projev. V pedagogické praxi.. Praha: Grada.
-
Pugnerová Michaela. (2019). Psychologie: pro studenty pedagogických oborů. Praha: Grada.
-
Svoboda, M., Krejčířová, D., & Vágnerová, M. (2015). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál..
-
ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka et al. Přehled vývojové psychologie.3., upr. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. 189 s. Studijní texty. ISBN 978-80-244-2433-0.
-
Vágnerová, M. (2000). Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha, Karolinum 2005.. Praha : Portál.
|