Objective of the course in terms of learning outcomes and competences: The graduate gains knowledge about the meaning, causes of the origin and development line of advisory systems in the context of pedagogical psychological theories. Topics: Development and development of counseling in education in the Czech Republic and abroad (France, Germany, Austria, England, USA). Educational counseling in the context of school counseling services. Educational counseling and its influence on the school work system. Advisory theory and counseling process, with emphasis on the latest theoretical concepts, especially on cognitive behavioral concepts. Requirements for completion of the subject: Processing of treatises on the development of counseling in education (1) The subject was upgraded as part of the project "Further Education of School and School Workers, including the Workers of Kindergartens in the Olomouc Region", Registry No. CZ.1.07 / 1.3.45 / 01.0024.
|
-
Culley, S. - Bond, T.:. Integrativní přístup v poradenství a psychoterapii. Portál, Praha 2008.
-
Drapela, V. (1997). Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál.
-
GABURA, J. a PRUŽINSKÁ, J. (1995). Poradenský proces. Praha : SLON.
-
HADJ MOUSSOVÁ, Z., VALENTOVÁ, L. (2002). Poradenské teorie a strategie. Praha.
-
Hadj-Moussová, Z. (2004). Pedagogicko-psychologické poradenství. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta.
-
JON-KABAT ZINN. Život samá pohroma. Brno: Jan Melvil Publishing, 2016..
-
KOHOUTEK, R. Historie pedagogicko-psychologického poradenství.
-
Kratochvíl, S. (1998). Základy psychoterapie. Praha.
-
KRIEGELOVÁ, M. Záměrné sebepoškozování v dětství a adolescenci. Praha: Grada Publishing, 2008..
-
Matějček, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. 2. vyd. Praha: Portál.
-
Pešová,I., Šamalík,M. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praha: Grada, 2006..
-
Procházka, R. a kol. (2014). Teorie a praxe poradenské psychologie.. Praha: Grada.
-
TRAIN, Alan. (2001). Nejčastější poruchy chování dětí. Portál.
-
Vágnerová, M. (2005). Školní poradenská psychologie pro pedagogy.. Praha: Karolinum.
-
von Schlippe, A. Schweitzer, J. Systematická terapie a poradenství.
|