Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní pojmy poradenství, systém poradenských služeb, náplň práce a způsob komunikace, nejvýznamnější poradenské asociace a možnosti spolupráce, tvorba programu práce výchovného poradce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
2. ročník: Teoretický základ - v rámci předmětu Poradenské služby v podmínkách školy a jejich zařazení do školních poradenských služeb II., budou participanti seznámeni s jednotlivými nejvýznamnějšími poradenskými asociacemi, jejich činností, kontaktními informacemi a možnostmi členství a spolupráce. Detailně bude popsáno jejich zaměření, jednotlivé typy jejich činností, možnosti poskytovaných služeb. Představen bude i hlavní terminologický aparát umožňující/zkvalitňující komunikaci jednotlivých odborníků. Výstupem tohoto programu bude analýza případových studií z praxe a vypracování kvalitního a detailního programu práce výchovného poradce. Kolokvium bude uděleno na základě aktivní účasti na prezenční výuce a na základě splnění úkolu v řízeném samostudiu (plán práce výchovného poradce). Předmět byl inovován v rámci projektu "Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení včetně pracovníků mateřských škol v Olomouckém kraji", reg. č. CZ.1.07/1.3.45/01.0024.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
DITRICH, P. (1993). Pedagogicko-psychologická diagnostika.. Jinočany: HQH.
-
DRYDEN, W. (2008). Poradenství. Praha: Portál.
|