Předmět: Poradenské služby v podmínkách školy a jejich zařazení do školních poradenských služeb 2

» Seznam fakult » PDF » KPS
Název předmětu Poradenské služby v podmínkách školy a jejich zařazení do školních poradenských služeb 2
Kód předmětu KPS/WVPS2
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní pojmy poradenství, systém poradenských služeb, náplň práce a způsob komunikace, nejvýznamnější poradenské asociace a možnosti spolupráce, tvorba programu práce výchovného poradce.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Výstupy z učení
2. ročník: Teoretický základ - v rámci předmětu Poradenské služby v podmínkách školy a jejich zařazení do školních poradenských služeb II., budou participanti seznámeni s jednotlivými nejvýznamnějšími poradenskými asociacemi, jejich činností, kontaktními informacemi a možnostmi členství a spolupráce. Detailně bude popsáno jejich zaměření, jednotlivé typy jejich činností, možnosti poskytovaných služeb. Představen bude i hlavní terminologický aparát umožňující/zkvalitňující komunikaci jednotlivých odborníků. Výstupem tohoto programu bude analýza případových studií z praxe a vypracování kvalitního a detailního programu práce výchovného poradce. Kolokvium bude uděleno na základě aktivní účasti na prezenční výuce a na základě splnění úkolu v řízeném samostudiu (plán práce výchovného poradce). Předmět byl inovován v rámci projektu "Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení včetně pracovníků mateřských škol v Olomouckém kraji", reg. č. CZ.1.07/1.3.45/01.0024.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
Doporučená literatura
  • DITRICH, P. (1993). Pedagogicko-psychologická diagnostika.. Jinočany: HQH.
  • DRYDEN, W. (2008). Poradenství. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr