Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní pojmy poradenství, systém poradenských služeb, náplň práce a způsob komunikace, nejvýznamnější poradenské asociace a možnosti spolupráce, tvorba programu práce výchovného poradce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětu Poradenské služby v podmínkách školy a jejich zařazení do školních poradenských služeb 2, budou participanti seznámeni s jednotlivými nejvýznamnějšími poradenskými asociacemi, jejich činností, kontaktními informacemi a možnostmi členství a spolupráce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
DITRICH, P. (1993). Pedagogicko-psychologická diagnostika.. Jinočany: HQH.
-
DRYDEN, W. (2008). Poradenství. Praha: Portál.
-
KÁBELE, F. (1986). Základy speciální pedagogiky pro výchovné poradenství. Praha.
-
KLÍMOVÁ, M. a kol. (1987). Teorie a praxe výchovného poradenství. Praha : SPN.
-
Langová, M., Heřmanová, V., Trpišovská, D., & Vacínová, M. (2005). Psychologické aspekty školního poradenství. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně.
-
Lazarová, B. (2008). Netradiční role učitele: o situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. Brno: Paido..
-
Novosad, L. (2006). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.
-
Vágnerová, M. (2005). Školní poradenská psychologie pro pedagogy.. Praha: Karolinum.
|