Předmět: Monitorování,evaluace a autoevaluace výchovného poradenství

» Seznam fakult » PDF » KPS
Název předmětu Monitorování,evaluace a autoevaluace výchovného poradenství
Kód předmětu KPS/WVON@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hájek Radka, Mgr.
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Tematické okruhy - Úvod do předmětu (vymezení pojmu evaluace, cíle, prostředky, metody) - Volba a vymezení problému, stanovení hypotéz. - Sběr dat (metody získávání dat, dotazníky, tvorba dotazníku, pozorování, rozhovory, posuzovací stupnice apod.). - Statistické zpracování údajů a interpretace zjištěných výsledků (statistické metody - popisná statistika, statistické testy aj.). - Zobecnění výsledků. Etické a jiné aspekty evaluačního procesu a jeho publikování (práva participantů, informovaný souhlas, odpovědnost výzkumníka).

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Výstupy z učení
V rámci předmětu Monitorování a evaluace a autoevaluace výchovného poradenství budou účastníci seznámeni se základními složkami monitorovacího schématu školy. Pozornost bude věnována metodám shromažďování informací a následně zpracování těchto dat a informací v monitorovacím a evaluačním a autoevaluačním procesu. Součástí procesu autoevaluace budou také možnosti spolupráce s vedením školy, respektive ředitelem. Účastníci by si měli osvojit nejen obecné metody sběru dat a informací, ale i konkrétní typy monitorovacích a evaluačních dotazníků a jejich využití v praxi.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
Doporučená literatura
  • DISMAN, M. (1996). Jak se dělá sociologická znalost. Praha.
  • Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
  • Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází