Vyučující
|
-
Hájek Radka, Mgr.
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy - Úvod do předmětu (vymezení pojmu evaluace, cíle, prostředky, metody) - Volba a vymezení problému, stanovení hypotéz. - Sběr dat (metody získávání dat, dotazníky, tvorba dotazníku, pozorování, rozhovory, posuzovací stupnice apod.). - Statistické zpracování údajů a interpretace zjištěných výsledků (statistické metody - popisná statistika, statistické testy aj.). - Zobecnění výsledků. Etické a jiné aspekty evaluačního procesu a jeho publikování (práva participantů, informovaný souhlas, odpovědnost výzkumníka).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětu Monitorování a evaluace a autoevaluace výchovného poradenství budou účastníci seznámeni se základními složkami monitorovacího schématu školy. Pozornost bude věnována metodám shromažďování informací a následně zpracování těchto dat a informací v monitorovacím a evaluačním a autoevaluačním procesu. Součástí procesu autoevaluace budou také možnosti spolupráce s vedením školy, respektive ředitelem. Účastníci by si měli osvojit nejen obecné metody sběru dat a informací, ale i konkrétní typy monitorovacích a evaluačních dotazníků a jejich využití v praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
DISMAN, M. (1996). Jak se dělá sociologická znalost. Praha.
-
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
-
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha.
|