Vyučující
|
-
Hájek Radka, Mgr.
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět Monitorování a evaluace a autoevaluace výchovného poradenství je určen pro seznámení studentů se základy evaluace. Studenti by na základě výuky v tomto kurzu měli získat znalosti o jednotlivých fázích evaluačního procesu a jeho specifikách v oblasti pedagogiky a psychologie. Předmět je zaměřen na kvantitativní i kvalitativní metody evaluace. Studenti by po jeho absolvování měli být schopni navrhnout a realizovat evaluační projekt se všemi náležitostmi, tj. orientovat se v teoretických pramenech, formulovat problém, otázky a hypotézy, zvolit adekvátní výzkumný design, vybrat vzorek z populace, určit vhodné metody pro sběr a posléze i analýzu dat a v neposlední řadě také kriticky zhodnotit výsledky evaluace a napsat evaluační zprávu. Předmět by měl pomoci studentům při úspěšném zvládnutí jejich povolání coby výchovných poradců na školách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětu Monitorování a evaluace a autoevaluace výchovného poradenství budou účastníci seznámeni se základními složkami monitorovacího schématu školy. Pozornost bude věnována metodám shromažďování informací a následně zpracování těchto dat a informací v monitorovacím a evaluačním a autoevaluačním procesu. Součástí procesu autoevaluace budou také možnosti spolupráce s vedením školy, respektive ředitelem. Účastníci by si měli osvojit nejen obecné metody sběru dat a informací, ale i konkrétní typy monitorovacích a evaluačních dotazníků a jejich využití v praxi. Předmět byl inovován v rámci projektu "Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení včetně pracovníků mateřských škol v Olomouckém kraji", reg. č. CZ.1.07/1.3.45/01.0024.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
DISMAN, M. (1996). Jak se dělá sociologická znalost. Praha.
-
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
-
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha.
|