Předmět: Monitorování,evaluace a autoevaluace výchovného poradenství

» Seznam fakult » PDF » KPS
Název předmětu Monitorování,evaluace a autoevaluace výchovného poradenství
Kód předmětu KPS/WVMON
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hájek Radka, Mgr.
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět Monitorování a evaluace a autoevaluace výchovného poradenství je určen pro seznámení studentů se základy evaluace. Studenti by na základě výuky v tomto kurzu měli získat znalosti o jednotlivých fázích evaluačního procesu a jeho specifikách v oblasti pedagogiky a psychologie. Předmět je zaměřen na kvantitativní i kvalitativní metody evaluace. Studenti by po jeho absolvování měli být schopni navrhnout a realizovat evaluační projekt se všemi náležitostmi, tj. orientovat se v teoretických pramenech, formulovat problém, otázky a hypotézy, zvolit adekvátní výzkumný design, vybrat vzorek z populace, určit vhodné metody pro sběr a posléze i analýzu dat a v neposlední řadě také kriticky zhodnotit výsledky evaluace a napsat evaluační zprávu. Předmět by měl pomoci studentům při úspěšném zvládnutí jejich povolání coby výchovných poradců na školách.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Výstupy z učení
V rámci předmětu Monitorování a evaluace a autoevaluace výchovného poradenství budou účastníci seznámeni se základními složkami monitorovacího schématu školy. Pozornost bude věnována metodám shromažďování informací a následně zpracování těchto dat a informací v monitorovacím a evaluačním a autoevaluačním procesu. Součástí procesu autoevaluace budou také možnosti spolupráce s vedením školy, respektive ředitelem. Účastníci by si měli osvojit nejen obecné metody sběru dat a informací, ale i konkrétní typy monitorovacích a evaluačních dotazníků a jejich využití v praxi. Předmět byl inovován v rámci projektu "Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení včetně pracovníků mateřských škol v Olomouckém kraji", reg. č. CZ.1.07/1.3.45/01.0024.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
Doporučená literatura
  • DISMAN, M. (1996). Jak se dělá sociologická znalost. Praha.
  • Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
  • Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr