Předmět: Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 4

» Seznam fakult » PDF » KPS
Název předmětu Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 4
Kód předmětu KPS/WVIG4
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Konečný Josef, doc. PhDr. CSc.
  • Tichá Iveta, Mgr. et Mgr.
  • Pugnerová Michaela, Mgr. Ph.D.
  • Dušková Ivana, Mgr.
Obsah předmětu
Psychické poruchy, disharmonický vývoj osobnosti, poruchy chování, sociálně patologické jevy, problematika výukových a výchovných potíží, nadaní žáci, vztahy rodina-škola-žák.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
  • Účast na výuce - 4 hodiny za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Účastníci získají následující návod ke studiu: " Účastníci budou seznámeni s problematikou integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, základním přehledem o poruchách v dětském věku a adolescenci, o poruchách chování, výukových a výchovných potížích atd., aby tyto znalosti následně mohli využít při zpracovávání případové studie. " Účastníkům bude v písemné podobě předána struktura požadované případové studie. " Účastníci mají popsat konkrétní případ z praxe podle předepsané struktury. " Účastníci si mají v rámci zpracování konkrétního případu uvědomit, jakým způsobem daný problém řešili, jakých strategií využili, nakolik byli úspěšní či neúspěšní a jak danou situaci zvládli či nezvládli. " Účastníci budou informováni o rozsahu zpracování případové studie- rozsah 2-4 strany, záleží zejména na kvalitě zpracování problematiky a vystižení daného problému. " Účastníci se mají zamyslet nad řešením problému, zda případ úspěšně či s problémy vyřešili, zda by příště něco udělali jiným způsobem. " Účastníci odevzdají vypracovanou případovou studii písemně vyučujícímu na další konzultaci prezenční výuky. " Podmínkou získání zápočtu bude kvalita prezentace a analýzy případové studie. Předmět byl inovován v rámci projektu "Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení včetně pracovníků mateřských škol v Olomouckém kraji", reg. č. CZ.1.07/1.3.45/01.0024.
Znalost základních poruch dětského věku a adolescence.
Předpoklady
Předpokladem je znalost základů obecně psychologických disciplín a základů patopsychologie.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou

Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
Doporučená literatura
  • FOŘTÍK, V., FOŘTÍKOVÁ, J. (2007). Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. PRAHA: PORTÁL.
  • Pipeková, a kol. (2006). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr