Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci poradenské komunikace se studenti seznámí s pojmem psychoterapie a psychologickými prostředky, které lze v poradenské praxi využívat.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Základní prvky transakční analýzy a její význam v komunikaci, v sebepoznání. V rámci transakční analýzy - vedení rozhovoru s klientem, zásady podpůrného přístupu v poradenském rozhovoru (naslouchání-podpora-nasměrování). Funkce komunikace a motivace ke komunikaci, komunikační manévrování a crazy making. Zápočet bude udělen na základě aktivní účasti na konzultacích a na základě splnění úkolů v řízeném samostudiu. Předmět byl inovován v rámci projektu "Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení včetně pracovníků mateřských škol v Olomouckém kraji", reg. č. CZ.1.07/1.3.45/01.0024.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
KRATOCHVÍL, S. (2006). Základy psychoterapie. Praha : Portál.
-
VYMĚTAL, J. (1992). Úvod do psychoterapie. Praha : Psychoanalytické nakladatelství.
|