Vyučující
|
-
Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Význam a funkce pedagogicko-psychologické diagnostiky pro praxi. Etika diagnostické péče. Základní podmínky a předpoklady pro diagnostickou činnost. Přehled dělení diagnostických metod s důrazem na metody klinické (rozhovor, pozorování, anamnéza, experiment, analýza spontánních produktů) a vybrané testové metody (např. dotazníky, testy obecných a speciálních schopností ? inteligence, pozornost, paměť, diagnostika školní zralosti, základní přehled projektivních technik apod.). Představení (a praktické vyzkoušení) stěžejních diagnostických metod s akcentem na ty, se kterými (respektive s jejichž výstupy) se učitelé 1. stupně ZŠ mohou setkat nejčastěji. Kritická místa a chyby pedagogicko-psychologické diagnostiky. Interpretace závěrů psychodiagnostických metod pro učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout ucelený základní přehled pedagogicko-psychologických diagnostických metod s akcentem na dítě mladšího školního věku.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočtový test shrnující znalosti dané disciplíny.
|
Doporučená literatura
|
-
COGNET, G. Dětská kresba jako diagnostický nástroj.
-
Chalupa B. Psychodiagnostické studie.
-
Svoboda, M., Humpolíček, P., Šnorek, V. (2013). Psychodiagnostika dospělých. Praha.
-
Svoboda, M., Krejčířová, D., & Vágnerová, M. (2009). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál.
-
Šnýdrová I. Psychodiagnostika.
|