Předmět: Psychokorektivní intervence

» Seznam fakult » PDF » KPS
Název předmětu Psychokorektivní intervence
Kód předmětu KPS/WPSIX
Organizační forma výuky Přednáška + On-line aktivity
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Seznámení se základními přístupy a metodami psychoterapie, sebezkušenostní aktivity se zaměřením na sebepoznání a komunikaci. Asertivní techniky. Obsahem disciplíny jsou psychologické postupy, které se dají využít v rámci působení na děti předškolního věku. Tyto postupy vycházejí z různých psychoterapeutických směrů (behaviorální psychoterapie, narativní psychoterapie, NLP, imaginativní psychoterapie apod.). Je možné je aplikovat na nežádoucí chování dětí. Rozvržení výuky: 1 - 2 Psychoterapie, psychoterapeutické směry Přístupy a metody v psychoterapii 3 - 4 Sebepoznání a komunikace, asertivní techniky On-line konzultace s vyučujícím a kontrola zadaných úkolů v rozsahu jedné vyučovací hodiny

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
- aktivní účast na výuce - vypracování zadaných úkolů
Doporučená literatura
  • DAŘÍLEK, P. (2005). Možnosti zvládání agresivního chování u dětí.In: Tradice a perspektivy výchovy a vzdělávání. Česko-slovenské pedagogické studie 1. str. 114 - 123. Olomouc.
  • GELDARD, K., GELDARD, D. (2008). Dětská psychoterapie a poradenství. Praha Portál.
  • PLEVOVÁ, I. (2013). Základy psychoterapie. Olomouc.
  • Pugnerová Michaela. (2019). Psychologie: pro studenty pedagogických oborů. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr