Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Seznámení se základními přístupy a metodami psychoterapie, sebezkušenostní aktivity se zaměřením na sebepoznání a komunikaci. Asertivní techniky. Obsahem disciplíny jsou psychologické postupy, které se dají využít v rámci působení na děti předškolního věku. Tyto postupy vycházejí z různých psychoterapeutických směrů (behaviorální psychoterapie, narativní psychoterapie, NLP, imaginativní psychoterapie apod.). Je možné je aplikovat na nežádoucí chování dětí. Rozvržení výuky: 1 - 2 Psychoterapie, psychoterapeutické směry Přístupy a metody v psychoterapii 3 - 4 Sebepoznání a komunikace, asertivní techniky On-line konzultace s vyučujícím a kontrola zadaných úkolů v rozsahu jedné vyučovací hodiny
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
- aktivní účast na výuce - vypracování zadaných úkolů
|
Doporučená literatura
|
-
DAŘÍLEK, P. (2005). Možnosti zvládání agresivního chování u dětí.In: Tradice a perspektivy výchovy a vzdělávání. Česko-slovenské pedagogické studie 1. str. 114 - 123. Olomouc.
-
GELDARD, K., GELDARD, D. (2008). Dětská psychoterapie a poradenství. Praha Portál.
-
PLEVOVÁ, I. (2013). Základy psychoterapie. Olomouc.
-
Pugnerová Michaela. (2019). Psychologie: pro studenty pedagogických oborů. Praha: Grada.
|