Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Pugnerová Michaela, Mgr. Ph.D.
-
Tichá Iveta, Mgr. et Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Duševní zdraví - nemoc, problematika normality, deprivace, neurotizace dítěte, školské poruchy, stres a jeho vliv na psychiku. Klasifikace základních patologických jevů, jejich výskyt, dopad na školní prostředí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Poskytuje utříděný přehled o jednotlivých diagnostických kategoriích patopsychologie a psychopatologie, seznamuje s obecnými náhledy na lidskou normalitu z hlediska psychologické kategorie. Ve speciální části podává přehled o specificích psychických stavů, procesů a vlastností u nejfrekventovanějších druhů postižení. Předmět je zaměřen na poznání základních osobnostních charakteristik somaticky, mentálně a smyslově postižených jedinců, dále na projevy neurotického jedince, na syndrom hyperaktivity a nepozornosti, na deprivaci a na psychologii nemocného. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
VÁGNEROVÁ, M. (2008). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál.
|