Vyučující
|
-
Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Problematika komunikace a interpersonálních interakcí obecně je významná nejen v pedagogické profesi, ale i v běžném životě. Základním předpokladem kvalitních vztahů a interakcí s druhými je dostatečná míra sebepoznání a sebezkušenosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je proto poskytnou formou praktického nácviku nácvik a rozvoj psychosociálních dovedností a kompetencí učitele. Seminář nabízí sebezkušenost v kreativním využití a uplatnění nejrůznějších technik ? verbálních i nonverbálních. Témata: Studenti si prakticky vyzkouší vybrané techniky vedoucí k/e: - lepšímu a hlubšímu sebepoznání, ale i poznání druhých, - efektivnějším komunikačním strategiím, - schopnosti poskytovat i přijímat zpětnou vazbu, - prosazování požadavků, - rozvoji důvěry a sebedůvěry apod.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Účast na semináři, písemná zpětná vazba na seminář o rozsahu 2 s.
|
Doporučená literatura
|
-
Kolařík, M. (2019). Interakční psychologický výcvik - 2. rozšířené a upravené vydání. Praha: Grada Publishing.
-
Kolařík, M. (2013). Interakční psychologický výcvik pro praxi - nové hry pro výcvikové skupiny. Praha.
|