| Název předmětu | Psychologie pedagogická a sociální |
|---|---|
| Kód předmětu | KPS/W4PPS |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | nespecifikována |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 6 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Účastníci edukačního procesu ve vzájemné interakci. Konformita. Sebepojetí jako produkt socializace ? 1 hodina. 2. Interpersonální konflikty a jejich prevence. Agrese a asertivita ? 1 hodina. 3. Zvládání stresu a jeho prevence. Duševní hygiena v edukačním procesu. Syndrom vyhoření ? 1 hodina. 4. Učení ? širší a užší pojetí. Druhy učení, zákony učení. Determinanty procesu učení ? 2 hodiny. 5. Motivace v edukačním procesu. Styly učení ? 1 hodina. 6. Emoce a učení ? 1 hodina 7. Psychologické aspekty poskytování zpětné vazby, pedagogicko-psychologická diagnostika ? 1 hodina. 8. Socializace. Sociální percepce. Sociální interakce. Sociální skupiny, skupinová struktura a dynamika ? 2 hodiny
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
1. charakterizovat proces učení, jeho zákonitosti a determinanty 2. rozpoznat a rozvíjet styly učení a motivační úroveň jedince 3. orientovat se v psychologických aspektech poskytování zpětné vazby 4. objasnit ontogenetický proces socializace i problematiku sociálních vztahů 5. analyzovat základní složky sociálního kontaktu 6. vysvětlit základní jevy skupinového života 7. aplikovat poznatky ve své pedagogické praxi
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|