Předmět: Psychologie obecná a vývojová

» Seznam fakult » PDF » KPS
Název předmětu Psychologie obecná a vývojová
Kód předmětu KPS/W1POV
Organizační forma výuky Přednáška + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Psychologie - zdroje, předmět, hlavní směry a školy, systém disciplín. Přehled metod - zásady a možnosti využití. Oblast temperamentu, poznávacích procesů, motivace a inteligence. City - determinace, význam, emoční inteligence. Vývojová psychologie jako základní psychologická disciplína sleduje celoživotní vývoj člověka. Umožňuje orientaci v psychickém vývoji lidského jedince od prenatálního vývoje až ke stáří, včetně umírání. Vedle běžného popisu vývojových změn v jednotlivých fázích života, daný předmět poskytuje informace o vývojových zákonitostech a především o činitelích, kteří vývoj lidské psychiky ovlivňují

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Přehled duševního vývoje člověka od narození do dospělosti se zaměřením na období dospívání a činitele, kteří duševní vývoj ovlivňují.
Student si osvojí základní terminologický aparát psychologie, seznámí se s obecnými pojmy a vývojovými aspekty z hlediska ontogeneze
Předpoklady
Student zná základní rámec psychologie, jednotlivých disciplín (na úrovni středoškolského učiva).

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou

Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího
Doporučená literatura
  • ČÍŽKOVÁ , J. a kol. (2001). Přehled vývojové psychologie. Olomouc : PdF UP.
  • Plháková, A. Obecná psychologie. Academia, 2007 (dotisk 2010).


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr