Předmět: Seminář z obecné psychologie

» Seznam fakult » PDF » KPS
Název předmětu Seminář z obecné psychologie
Kód předmětu KPS/TBS@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kvapilová Barbora, Mgr.
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Kavková Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
  • Hájek Radka, Mgr.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Předmět navazuje na Základy psychologie I a prohlubuje učivo, zvláště v kontextu jeho aplikace do praxe. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . analyzovat determinaci lidské psychiky a aplikovat teoretické poznatky na konkrétní případy . vidět osobnost z pohledu vybraných psychologických směrů . porozumět zákonitostem poznávání člověka a uvést příklady poznávacích procesů . pochopit podstatu motivace a její vztah k atribučním procesům v osobnosti . popsat metody v psychologii a uvést zásady jejich využití Témata Analýza faktorů determinace lidské psychiky (biologický, sociální a duchovní rozměr lidské existence). Osobnost člověka z pohledu vybraných psychologických směrů. Rozbor poznávacích procesů ? čití, vnímání, paměť, pozornost, představivost, myšlení a inteligence, myšlení a řeč. Projevy emocí a temperamentu v životních situacích a ve školním prostředí. Motivace, motivační činitelé, atribuční procesy v osobnosti a motivace. Metody v psychologii (ukázky, sebezkušenost s vybranými metodami).

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Andrew M. Colman. A dictionary of psychology.
  • Barrett L., Dunbar R. & Lycett J. (2007). Evoluční psychologie člověka. Portál, Praha.
  • BUSKST, William at al. (2000). Psychology. Boston: Allyn and Bacon.
  • CUMMINSONOVÁ, D., D. Záhady experimentální psychologie.
  • EYSENCK, M. W. Psychology - An International Perspective..
  • FRANKL V. E. Člověk hledá smysl.
  • Gallard, D., Cartmell, K.M. Psychology and education.
  • Hamer D., Copeland P. (2003):. Geny a osobnost. Portál, Praha.
  • HELUS, Z. Úvod do psychologie.
  • HONZÁK, R. Strach, tréma, úzkost a jak je zvládat.
  • CHALUPA, B. Pokroky kognitivní psychologie.
  • KEOGH. B. Temperament ve třídě.
  • KŘIVOHLAVÝ, J. Mít pro co žít.
  • Křivohlavý, J. Pozitivní psychologie.
  • Křivohlavý, J. (2013). Psychologie pocitů štěstí. Praha: Grada.
  • LITTLETON, K., WOOD, C. P., STAARMAN, J. K. International Handbook of Psychology in Education..
  • MÜLLER, H. Myšlenkové mapy.
  • Nakonečný, M. (1997). Encyklopedie obecné psychologie. Praha: Academia.
  • Nakonečný, M. (1995). Lexikon psychologie. Praha: Vodnář.
  • PAWLIK, Kurt, ROSENZWEIG, Mark, R. International Handbook of Psychology.
  • PETROVÁ, A. (2005). K problematice psychologie existence. Olomouc: Votobia.
  • Plevová, I., & Petrová, A. (2012). Obecná psychologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • PLEVOVÁ, I. (2007). Kauzální atribuce aneb jak pátráme po příčinách životních událostí. Olomouc : Hanex.
  • Plháková, A. (2004). Učebnice obecné psychologie. Praha.
  • Preiss, M., Kučerová, H. a kol. (2006). Trénování paměti a poznávacích schopností. Praha: Grada..
  • RATHUS, S. A. Psychology - Concepts and Connections.
  • Říčan, P. (2007). Psychologie náboženství a spirituality. Praha.
  • Říčan, P. (2009). Psychologie.. Praha: Portál.
  • Šikl R. (2012). Zrakové vnímání. Praha.
  • Vágnerová, M. (2003). Úvod do psychologie. Praha.
  • VAŠAŠOVÁ, Z. (2005). Kapitoly zo všeobecnej psychologie. Bánská Bystrica: FHV.
  • WEITEN, W. (1998). Psychology: themes and variations.. California: Brooks/Cole Publ. Comp.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní