Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Sociální psychologie je prezentována ve struktuře základních témat, která jsou důležitá pro školní podmínky a profesi učitele. Obsahem disciplíny jsou následující témata - předmět a metody sociální psychologie, sociální komunikace, personální percepce, socializace, skupinová dynamika, sociální konformita, vůdcovství, agresivní chování a jeho příčiny, vliv mediálních prostředků na chování dětí apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Studijní předmět rozvíjí základní témata sociální psychologie, která jsou využitelná ve školních nebo výchovných zařízeních. Zabývá se základními aspekty sociální komunikace, sociální percepce, skupinové dynamiky, socializace, spolupráce, agrese apod.
Student bude způsobilý vysvětlení pojmů a definic z oblasti psychologie.
|
Předpoklady
|
Předpokládájí se základní znalosti psychologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
DAŘÍLEK, P. (2005). Možnosti zvládání agresivního chování u dětí.In: Tradice a perspektivy výchovy a vzdělávání. Česko-slovenské pedagogické studie 1. str. 114 - 123. Olomouc.
-
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. (2008). Sociální psychologie. Praha : Grada.
|