Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení poradenství v jednotlivých oblastech veřejného života.Teorie osobnosti z hlediska poradenství,poradenský rozhovor,metody používané v poradenství, problémový klient v poradenství, nejčastější chyby v poradenství, nácvik komunikativních dovedností v poradenství.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět uvádí studenty do problematiky daného tématu. Disciplína je určena posluchačům UP a seznamuje je se základními postupy při poradenské práci jak v oblasti školství, tak v oblasti občanské.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozhovor
Ukončení předmětu formu kolokvia, počet členů ve skupince 4-5, téma diskuse dle částí obsahu předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
Drapela, V. (1997). Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál.
-
Gabura, Pružinská. (1995). Poradenský proces. Praha: Slon.
-
KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. (2001). aplikovaná sociální psychologie III.. Praha.
-
Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
-
NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.
-
PITNEROVÁ, D., SKARUPSKÁ, H. (2008). Vybrané kapitoly ze sociálního poradenství (studijní text k distančnímu studiu). Olomouc.
|