Předmět: The Instruction of pupils with a different mother tongue

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu The Instruction of pupils with a different mother tongue
Kód předmětu KPG/YDIFF
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina, Němčina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Plischke Jitka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
After completing the course, students should be able to: - define terms: pupil with different mother tongue, pupil foreigner, bilingualism, semilingualism, - define the benefits of inclusive education in relation to pupils with different mother tongue, - clarify the position of foreigners in the Czech Republic, draw conclusions for their integration into the education system, - describe the current situation in schools in relation to the education of pupils with different mother tongue in the Czech Republic and to inclusion, - communicate effectively with pupils with different mother tongues (and their parents) due to their cultural specificities, - create the basis for teaching a pupil with a different mother tongue with respect to his or her individual possibilities, - apply theoretical knowledge and experience in teaching pupils with different mother tongues.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Topics: - Context of the problematics: Demographic situation in the Czech Republic (Ethnicity, Religion, Foreigners) - Definition of the terms used in the problematics of foreigners in the Czech Republic, Legislation - Multiculturalism; Interculturalism - Ethnocentrism; Ethnophaulisms; Prejudices and Stereotypes - Integration; Inclusion - Education of foreigners in Czech Republic - Intercultural education - Education of pupils with a different mother tongue All the necessary study materials are available in system Moodle.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Doporučená literatura
  • Deardorff Carla. Manual for Developing Intercultural Competencies. UNESCO and Routledge. 2020.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr