Předmět: Teorie a tvorba didaktických testů

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Teorie a tvorba didaktických testů
Kód předmětu KPG/XTTDT
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Chráska Miroslav, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Teorie didaktických testů (druhy testů, vlastnosti dobrého didaktického testu). Konstrukce didaktického testu (návrh testových úloh, analýza vlastností úloh, ověřování a optimalizace didaktického testu, tvorba standardizovaného didaktického testu, klasifikační standard pro didaktický test, používání testů ve školní praxi).

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Studenti budou orientováni v teorii didaktického testu a budou seznámeni se základními postupy obvyklými při plánování, konstrukci a ověřování vlastností didaktického testu. Budou chápat význam a roli didaktických testů v edukační činnosti a v pedagogickém výzkumu.
Studenti budou schopni popsat a aplikovat teorii didaktického testu a základní postupy obvyklé při plánování, konstrukci a ověřování vlastností didaktického testu. Budou schopni charakterizovat význam a funkci didaktických testů v edukační činnosti a v pedagogickém výzkumu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Dle dispozic garanta.
Doporučená literatura
  • BLACK, Paul. (1998). Testing: Friend or Foe ? Theory and Practice of Assessment and Testing. London.
  • HRABAL, V., LUSTIGOVÁ, Z., VALENTOVÁ, L. (1992). Testy a testování ve škole. Praha.
  • CHRÁSKA, M. (1999). Didaktické testy. Brno.
  • KOMENDA, S., MAZUCHOVÁ, J. (1995). Tvorba a testování testu. Olomouc.
  • KOMENDA, S., ZAPLETALOVÁ, J. (1996). Analýza didaktického testu a její počítačová podpora. Olomouc.
  • PŮLPÁN, Z. (1991). Základy sestavování a klasického vyhodnocování didaktických testů. Hradec Králové: PdF.
  • STOFFOVÁ, V., STOFFA, J. (1995). Teoretické aspekty počítačového testovania vedomostí. In: . Nitra: Vysoká škola pedagogická, Zborník z vedeckej konferencie Technológie vzdelávania tretieho tisíciročia, časť 2., s. 132-135.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr