Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Chráska Miroslav, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teorie didaktických testů (druhy testů, vlastnosti dobrého didaktického testu). Konstrukce didaktického testu (návrh testových úloh, analýza vlastností úloh, ověřování a optimalizace didaktického testu, tvorba standardizovaného didaktického testu, klasifikační standard pro didaktický test, používání testů ve školní praxi).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Studenti budou orientováni v teorii didaktického testu a budou seznámeni se základními postupy obvyklými při plánování, konstrukci a ověřování vlastností didaktického testu. Budou chápat význam a roli didaktických testů v edukační činnosti a v pedagogickém výzkumu.
Studenti budou schopni popsat a aplikovat teorii didaktického testu a základní postupy obvyklé při plánování, konstrukci a ověřování vlastností didaktického testu. Budou schopni charakterizovat význam a funkci didaktických testů v edukační činnosti a v pedagogickém výzkumu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Dle dispozic garanta.
|
Doporučená literatura
|
-
BLACK, Paul. (1998). Testing: Friend or Foe ? Theory and Practice of Assessment and Testing. London.
-
HRABAL, V., LUSTIGOVÁ, Z., VALENTOVÁ, L. (1992). Testy a testování ve škole. Praha.
-
CHRÁSKA, M. (1999). Didaktické testy. Brno.
-
KOMENDA, S., MAZUCHOVÁ, J. (1995). Tvorba a testování testu. Olomouc.
-
KOMENDA, S., ZAPLETALOVÁ, J. (1996). Analýza didaktického testu a její počítačová podpora. Olomouc.
-
PŮLPÁN, Z. (1991). Základy sestavování a klasického vyhodnocování didaktických testů. Hradec Králové: PdF.
-
STOFFOVÁ, V., STOFFA, J. (1995). Teoretické aspekty počítačového testovania vedomostí. In: . Nitra: Vysoká škola pedagogická, Zborník z vedeckej konferencie Technológie vzdelávania tretieho tisíciročia, časť 2., s. 132-135.
|