Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s novou studijní disciplínou "Technologie vzdělávání" a naučí se odborně a metodicky využívat technické prostředky ve výuce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Studující získají základní teoretické, odborné a didaktické poznatky z informační a komunikační technologie. Seznámí se s technickými výukovými prostředky, které přispívají ke zkvalitnění výukové komunikace, řízení, kontroly a regulace výukového procesu. Na základě samostudia, praktického ověření poznatků a následného vypracování zadaných úkolů prokáží porozumění využití technických prostředků ve výchovně vzdělávacím procesu.
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni pracovat s moderními vzdělávacími technologiemi jako je například interaktivní tabule, tablet, vizualizér, informační a komunikační technologie atd. Tyto technologie by následně měli umět využít ve výuce.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti vzdělávacích technologií.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Studenti zvládnou odborně a metodicky práci s technickými prostředky využívanými ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
FORESTOVÁ, V. (1997). Komunikace a public relation. Praha: Economia.
-
FRANCŮ, M. (1997). Informační technologie. Brno: MU.
-
MOOS, P. (1993). Informační technologie. Praha ČVUT.
-
PETTY, G. (1996). Moderní vyučování.. Praha: Portál.
-
RAMBOUSEK, V. (1989). Technické výukové prostředky. Praha: SPN.
-
RŮŽIČKA, E., RŮŽIČKOVÁ, B. (1998). Technologie vzdělávání. Olomouc: UP.
|