Předmět: Sociální pedagogika a sociální tvořivost

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Sociální pedagogika a sociální tvořivost
Kód předmětu KPG/XSPST
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Semrád Jiří, doc. PhDr. CSc.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Studenty seznámit s problematikou rozvoje a utváření tvořivosti a sociální tvořivosti ve vazbě na filozofické, psychologické a pedagogické základy kreativity. Objasnit podstatu, vyložit nejfrekventovanější teorie, seznámit s bariérami rozvoje a uplatnění tvořivosti vycházejícími z vnímání, kultury a prostředí, z emocionální zralosti, z intelektuálního, sociálního a výrazového profilu osobnosti.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Doporučená literatura
  • CROPLEY, A. J. (2001). Creativity in education an learning. London: Kogan Page.
  • DACEY, J. S., LENNON, K. H. (2000). Kreativita. Praha.
  • HLAVSA, J. a kol. (1981). Psychologiecké problémy výchovy tvořivosti. Praha.
  • HOBDAYOVÁ, A., OLLIEROVÁ, K. (2000). Tvořivé činnosti pro terapeutickou práci s dětmi. Praha.
  • CHADT, K. (2009). Uplatnění tvořivosti v manažerské praxi. Praha.
  • CHASSEGUET-SMIRGELOVÁ, J. (2004). Kreativita a perverze. Praha.
  • KASTOVÁ, V. (2000). Krize a tvořivý přístup k ní: typy životních krizí, jejich dynamika a možnosti krizové intervence. Praha: Portál.
  • Kolektiv autorů. (1998). Tvořivá škola. Brno.
  • Kolektiv autorů. (1996). Tvořivost v práci učitele a žáka. Brno.
  • Kolektiv autorů. (1997). Tvořivostí učitele k tvořivosti žáků. Brno.
  • LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. (1996). Cez relaxáciu k tvorivosti v škole. Košice.
  • MAŇÁK, J. (1998). Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. Brno.
  • SEMRÁD, J. (2009). Tvořivost jako sociálně pedagogický problém. In. K perspektivám školního vzdělávání, Janík, T., Švec, V. a kol.. Brno.
  • ZELINOVÁ, M., ZELINA, M. (1990). Rozvoj tvorivosti detí a mládeže. Bratislava.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr