Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Jůvová Alena, PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Edukační prostředí jako základna sociálních dovedností.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Studující budou schopni se orientovat v základní teorii sociálního styku, pochopit podstatu a význam komunikace, empatie, kooperace v mezilidských vztazích. Budou schopni pochopit specifika prosociálního chování v rámci edukační reality. Osvojí si metody, prostřednictvím kterých budou čelit konfliktům a komunikačním bariérám.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Recenzní analýza vybrané publikace, zaměřené na sociální vztahy v edukačním prostředí.
|
Doporučená literatura
|
-
Křivohlavý, J. (1988). Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. (1995). Tajemství úspěšného jednání. Praha: Grada.
-
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. (1995). Komunikace ve škole. Brno: MU.
-
MUSILOVÁ, M. (2002). Interakce učitele a žáka: cvičebnice.. Olomouc: UP.
-
VALIŠOVÁ, A. (1992). Agresivita ve škole a doma. Praha HaH.
-
VYBÍRAL, Z. (2000). Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál.
|