Předmět: Sociální dovednosti v profesi učitele

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Sociální dovednosti v profesi učitele
Kód předmětu KPG/XSDPU
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Jůvová Alena, PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Edukační prostředí jako základna sociálních dovedností.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Studující budou schopni se orientovat v základní teorii sociálního styku, pochopit podstatu a význam komunikace, empatie, kooperace v mezilidských vztazích. Budou schopni pochopit specifika prosociálního chování v rámci edukační reality. Osvojí si metody, prostřednictvím kterých budou čelit konfliktům a komunikačním bariérám.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Recenzní analýza vybrané publikace, zaměřené na sociální vztahy v edukačním prostředí.
Doporučená literatura
  • Křivohlavý, J. (1988). Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda.
  • KŘIVOHLAVÝ, J. (1995). Tajemství úspěšného jednání. Praha: Grada.
  • MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. (1995). Komunikace ve škole. Brno: MU.
  • MUSILOVÁ, M. (2002). Interakce učitele a žáka: cvičebnice.. Olomouc: UP.
  • VALIŠOVÁ, A. (1992). Agresivita ve škole a doma. Praha HaH.
  • VYBÍRAL, Z. (2000). Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr