Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Peng Danping, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vzdělávací politika a její aktuální problémy v ČR v kontextu s evropskými trendy.Aktuální problémy státní správy a samosprávy ve školství. Řízení změn ve školství, marketing školy. Program rozvoje školy a jeho tvorba, evaluace a autoevaluace školy. Rozvoj lidských zdrojů ve školství (adaptační procesy, další vzdělávání pedagogických pracovníků. Vedení lidí a jeho problémy ve škole.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Studující budou schopni reflektovat hlavní teoretické i praktické problémy školského managementu, aktuální otázky vzdělávací politiky v kontextu s EU. Zároveň budou schopni popsat a vysvětlit nutné změny v našem školství. Osvojí si nástroje evaluace a autoevaluace ve školství a konečně základní problémy rozvoje lidských zdrojů ve školství.
Studující budou schopni reflektovat hlavní teoretické i praktické problémy školského managementu, aktuální otázky vzdělávací politiky v kontextu s EU. Zároveň budou schopni popsat a vysvětlit nutné změny v našem školství. Osvojí si nástroje evaluace a autoevaluace ve školství a konečně základní problémy rozvoje lidských zdrojů ve školství.
|
Předpoklady
|
Žádné vstupní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Bez vstupních požadavků.
|
Doporučená literatura
|
-
DAVIES, B. (2005). The Essentials of School Leaderhip. New Delhi: Sage Publications India Ltd.
-
EVERARDS, K. B., MORRIS, G., WILSON, I. (2004). Effective School Management. London: Paul Chapman Publishing.
-
FULLAN, M. (2005). Leadership-Sustainability. System Thinkers in Action.. Kalifornia: Corwin Press.
|