Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Novotný Zdeněk, doc. PhDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Analýza jednotlivých pedagogických kategorií v historickém vývoji. Názory významných filozofů a pedagogů na výchovu a vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Filozofie výchovy a vzdělávání objasňuje nejpodstatnější problémy spojené s edukačními procesy ve společnosti v rámci historického vývoje filozofických a pedagogických názorů. Sleduje a vykládá současné filozofické koncepce výchovy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Aktivní přístup studentů k výuce,plnění průběžných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
BLAKE, N. (2003). The Blackwell Guide to the Philosophy od Education.. Oxford: Blackwell Publishing.
-
CURREN, R. (2007). Philosophy of Education. An Anthology. Oxford: Blackwell Publishing.
-
NODDINGS, N. (2006). Philosophy of Education. Boulder: Westview Press.
|