Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Klapal Václav, PhDr. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vznik řeči, verbální a nonverbální komunikace, efektivní a aktivní naslouchání, pedagogická komunikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Studenti zvládnou základní informace o vzniku a vývoji lidské řeči, jazyka. Budou umět nahlížet jazyk v celém jeho komplexu jako nástroj k dorozumívání mezi lidmi a k přenosu informací. (S ohledem na specifika komunikace učitel - žák.) Na základě svých znalostí budou lépe chápat vyjadřovací obtíže jedinců.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Vybrané téma porovnat z pohledu dvou českých a jednoho zahraničního autora.
|
Doporučená literatura
|
-
ČCHIAN KUEI. (1997). Tajemství lidské tváře. Praha: Pragma.
-
DE VITO, J. (2001). Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing.
-
Hurst, B. (1994). Encyklopedie komunikačních technik. Praha: Grada.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. (1987). Komunikace učitelů se žáky. Olomouc: KPÚ.
-
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. (1995). Komunikace ve škole. Brno: MU.
-
VYBÍRAL, Z. (2001). Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál.
|