Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Viz cíle.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Studenti budou schopni pochopit klima školy jako odraz objektivní reality jejího prostředí v subjektivním vnímání, prožívání a hodnocení jeho účastníků. Uvědomí si praktickou potřebu studia klimatu školy (odkrývá život ve škole, upozorňuje na její činnost, působení a význam, vede k evaluaci jejich funkcí, dává odnět pro změnu života a inovací atd.). Osvojí si nástroje výzkumu klimatu školy a budou schopni provést jeho výzkum. Pochopí problematiku humanizace školy jako především orientaci na rozvoj osobnosti vychovávaného.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Aktivní účast studentů ve výuce. Plnění průběžných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
BERTRAND, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál.
-
HAVLÍNOVÁ, M. aj. (1994). Jak měnit a rozvíjet vlastní školu? O individuálních projektech škol.. Praha: Strom.
-
HOLT, J. (1994). Proč děti neprospívají. Praha: Strom.
-
CHRÁSKA, M. aj. (2003). Klima současné české školy. Sborník příspěvků z 11. konference ČPdS.. Brno: Konvoj.
-
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. (1995). Komunikace ve škole.. Brno: MU.
-
MAREŠ, J., LAŠEK, J. (2001). Jak změřit sociální klima třída? in Pedagogická revue, č. 6, s. 401-410.
|