Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Opletalová Alena, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení pojmu pedagogická evaluace. Předmět pedagogické evaluace. Evaluace vzdělávacích potřeb. Evaluace vzdělávacích programů a evaluace kurikula. Evaluace učebnic. Evaluace procesu výuky. Observační a participační techniky evaluace výuky. Evaluace edukačního klimatu. Evaluace výsledků edukace. Evaluace vzdělávacích výsledků. Evaluace nekognitivních výsledků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Studující budou chápat význam pedagogické evaluace pro efektivitu edukačního procesu. Budou orientováni v současných názorech a přístupech k evaluaci ve světě i v České republice. Budou znát základní metody evaluace v nejdůležitějších oblastech pedagogické reality a budou informováni o realizovaných výzkumech v těchto oblastech.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Aktivní přístup studentů k výuce,plnění průběžných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
GRECMANOVÁ, H. (1997). Problematika posuzování školního klimatu. Pedagogická orientace č. 1, str. 17-25.
-
CHRÁSKA, M. (2000). Didaktické testy. Brno.
-
KOMENDA, S. Pedagogika a edukometrie. Pedagogika, 43, č. 4, s. 391-404.
-
NEZVALOVÁ, D., OBST, O., PRÁŠILOVÁ, M. (1999). Řízení kvality. Olomouc.
-
PRŮCHA, J. (1998). Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno.
-
PRŮCHA, J. (1996). Pedagogická evaluace. Hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků.. Brno: Centrum pro další vzdělávání učitelů MU.
|