Vyučující
|
-
Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
-
Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Prvotní seznámení s praxí daného oboru. Motivace studenta pro výkon budoucího povolání. Seznámení s organizací předškolního vzdělávání, podmínkami vzdělávání, typy činností, se základy pedagogické komunikace v prostředí mateřské školy. Beseda s vedením školy a metodikem PdF, rozbor sledované edukační reality.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Vstup do 1. etapy pedagogické praxe, motivace účastníků pro zvolený obor. Pedagogická praxe se uskutečňuje formou skupinové hospitace dle instrukcí metodika PdF UP. Účastníci hospitují v edukačním procesu. Součástí praxe je i beseda s vedením mateřské školy o problematice výchovy a vzdělávání dětí předškolního věku
Po absolvování předmětu by účastníci studia měli být schopni: - orientovat se v prostředí a organizaci mateřské školy - porozumět metodickým pokynům a organizaci pedagogických praxí - dokázat komunikovat s cvičným učitelem - reflektovat význam praxe ve vztahu ke zvolenému oboru - porozumět podstatě tvorby studentského portfolia a práce s ním, a to s cílem průběžně shromažďovat materiály k rozličným tématům - přistupovat tvořivě k řešení teoretických i praktických problémů výchovně-vzdělávací reality mateřské školy
|
Předpoklady
|
Základní teoretické znalosti z obecné pedagogiky a didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Absolvování praxe v požadované časové dotaci, odevzdání portfolia dle metodických pokynů.
|
Doporučená literatura
|
-
MŠMT. (2021). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha.
|