Témata vyučovaná distančně budou realizována prostřednictvím LMS Moodle (asynchronní výuka), do nějž budou účastníkům/studentům vloženy podpůrné studijní materiály, s nimiž budou účastníci/studenti pracovat podle pokynů vyučujícího (samostudium, plnění kontrolních úloh, které verifikují jeho poznatky). Dále bude distanční výuka realizována v prostředí MS Teams, za účelem podpůrných konzultací pro účastníky/studenty vzdělávání (v synchronní i asynchronní podobě).
|
Prezenčně: Hlavním cílem je reflektovat veškeré pedagogické praxe, které student absolvoval v průběhu svého studia. Na základě pedagogických praxí si vytváří Profesní portfolio, jehož obsahem budou i pedagogické praxe, a to jak náslechové - asistentské, tak průběžné i souvislé. Dojde k reflexi jak vyučovacích cílů, metod, tak také k reflexi vyučovacích obsahů, hodnocení žáka a rozprava nad časově tematickým plánem. Veškeré teoretické poznatky získané v průběhu studia bude student aplikovat v pedagogické praxi a následně reflektovat na semináři. Budou reflektovány i nástroje hodnocení vzhledem k formulovaným cílům vzdělávacího programu. Dojde k reflexi výuky heterogenní třídy a diferencovaného vyučování. Distančně: Zpracování portfolia pedagogických praxí jako součást profesního portfolia.
|
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha: NIDV, 2006. ISBN 80-86956-01-6..
-
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
-
KASÍKOVÁ, H.. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum. 2001. ISBN 80-246-0192-3..
-
KASÍKOVÁ, H.. Kooperativní učení,kooperativní škola. Praha: Portál. 1997 s. 45. ISBN 80-7178-167-3..
-
MAŇÁK, J. ŠVEC, V. Výukové metody. Brno. Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
-
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7..
-
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2..
|