Vyučující
|
-
Neumeister Pavel, Mgr. Ph.D.
-
Chmelařová Tereza, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: 1. Obsah profesního portfolia učitele 2. Nástroje pro tvorbu profesního portfolia učitele 3. Sebereflexe 4. Hodnocení a zpětná vazba
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Definovat profesní portfolio učitele - Objasnit, k čemu profesní portfolio slouží - Objasnit naplňování profesních potřeb pomocí portfolia - Vytvořit sebehodnocení a hodnocení učitelů - Hodnotit na základě kritérií - Vést sebereflexi - Podpořit profesní rozvoj učitele či učitelky - Systematicky pracovat na utváření svého sebepojetí v roli učitele či učitelky - Spolupracovat s kolegy a kolegyněmi na společném profesním růstu
Účastníci si prostřednictvím disciplíny budou osvojovat profesní kompetence učitele, které velmi úzce navazují na kompetence definované v kompetenčním rámci absolventa a absolventky učitelství (provazba především na oblasti 1.1, 2.5, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 6.3)
|
Předpoklady
|
Účast na výuce, samostudium, aktivita studenta/tky, plnění studijních povinností
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na semináři Samostudium
|
Doporučená literatura
|
-
Andrysová, Pavla. (2018). Kompetenční modely učitelského vzdělávání.. Olomouc.
-
MŠMT. Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství. 2023.
-
TRUNDA, Jiří. Profesní portfolio učitele: soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. 19 s. ISBN 978-80-87063-62-0..
-
VYSTRČILOVÁ, Petra; HAVEL, Jiří a NAJVAR, Petr. Sada nástrojů pro (sebe)hodnocení studentů na souvislé praxi. Brno. 2022.
|