Předmět: Profesní portfolio učitele

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Profesní portfolio učitele
Kód předmětu KPG/WPP1@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Neumeister Pavel, Mgr. Ph.D.
  • Chmelařová Tereza, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: 1. Obsah profesního portfolia učitele 2. Nástroje pro tvorbu profesního portfolia učitele 3. Sebereflexe 4. Hodnocení a zpětná vazba

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Definovat profesní portfolio učitele - Objasnit, k čemu profesní portfolio slouží - Objasnit naplňování profesních potřeb pomocí portfolia - Vytvořit sebehodnocení a hodnocení učitelů - Hodnotit na základě kritérií - Vést sebereflexi - Podpořit profesní rozvoj učitele či učitelky - Systematicky pracovat na utváření svého sebepojetí v roli učitele či učitelky - Spolupracovat s kolegy a kolegyněmi na společném profesním růstu
Účastníci si prostřednictvím disciplíny budou osvojovat profesní kompetence učitele, které velmi úzce navazují na kompetence definované v kompetenčním rámci absolventa a absolventky učitelství (provazba především na oblasti 1.1, 2.5, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 6.3)
Předpoklady
Účast na výuce, samostudium, aktivita studenta/tky, plnění studijních povinností

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Aktivní účast na semináři Samostudium
Doporučená literatura
  • Andrysová, Pavla. (2018). Kompetenční modely učitelského vzdělávání.. Olomouc.
  • MŠMT. Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství. 2023.
  • TRUNDA, Jiří. Profesní portfolio učitele: soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. 19 s. ISBN 978-80-87063-62-0..
  • VYSTRČILOVÁ, Petra; HAVEL, Jiří a NAJVAR, Petr. Sada nástrojů pro (sebe)hodnocení studentů na souvislé praxi. Brno. 2022.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr