Předmět: Pedagogická diagnostika

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Pedagogická diagnostika
Kód předmětu KPG/WPDI@
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Cibáková Dana, Mgr. Ph.D.
  • Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni vysvětlit místo pedagogické diagnostiky ve výuce, popsat jednotlivé metody pedagogické diagnostiky, vhodně zvolit metodu v souladu s diagnostikovaným problémem, administrovat a aplikovat diagnostické metody (nástroje, techniky), zpracovat jednoduchý diagnostický projekt. Studenti budou seznámeni s vybranými tématy: Pedagogická diagnostika v systému pedagogiky. Základní pojmy. Diagnostický proces. Specifika pedagogické diagnostiky. Diagnostické kompetence učitele. Klasifikace diagnostických metod: Pozorování a techniky standardizovaného pozorování. Strukturální rozhovor. Dotazník. Anketa. Anamnéza. Kazuistika. Analýza dokumentů. Sociometrie. Autodiagnostika a autoreflexe v profesi. Diagnostika sociálního klimatu třídy a školy.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • BEDNÁŘOVÁ, J. Školní zralost : co by mělo umět dítě před vstupem do školy. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. ISBN: 978-80-251-2569-4..
  • BEDNÁŘOVÁ, J., V. ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: Computer Press, 2008..
  • BENDL, S. Školní kázeň v teorii a praxi. Praha: Trioton,2011. ISBN 978-80-7387-432-2..
  • DITRICH, P. Pedagogicko - psychologická diagnostika. Jinočany: H a H, 1993. ISBN 80-85467-06-2..
  • MERTIN, V. KREJČÍŘOVÁ, L. Metody a postupy poznávání žáků. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0..
  • MUSILOVÁ, M. Pedagogická diagnostika. Olomouc: PVP, 2012. ISBN 978-80-904822-4-1..
  • MUSILOVÁ, M. Případová studie jako součást pedagogické praxe. Olomouc: PdF UP, 2003. ISBN 80-244-0749-3..
  • ONDRÁČEK, P. Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2001..
  • ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. 3. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0044-.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr