Vyučující
|
-
Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Účastnící na tuto praxi budou přiděleni vzdělavatelem na fakultní a spolupracující školy ve skupinách max. po 10 účastnících. I ti účastnící, kteří již jsou v pedagogické praxi, budou tuto náslechovou praxi realizovat na přidělených školách. Reflexe těchto praxí bude realizována provázejícím/cvičným učitelem, který je vybrán vzdělavatelem a je zaručena kvalita jak pedagogické praxe, tak i následné reflexe. Tato praxe bude kontrolována vzdělavatelem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování praxe by účastníci měli být schopni: - analyzovat příslušný kurikulární dokument na státní úrovni, - analyzovat kurikulární dokument na školní úrovni, - vytvořit hospitační protokol, - zapojit se do výuky jako asistent pedagoga, - reflektovat své zapojení s provázejícím/cvičným učitelem, Po absolvování reflexe praxe na VŠ by účastníci měli být schopni: - reflektovat absolvovanou praxi z hlediska jejího přínosu pro jejich pedagogickou přípravu a její kvality, - sebereflexe, tj. o zamyšlení se nad pocity, které se v nich odehrávaly, co při praxi prožívali, co je překvapilo a proč, - sebereflexe i s posuzováním a hodnocením výuky někoho druhého, - analyzovat edukační proces na základě reflektivních otázek. Výstupy z praxe úzce korespondují s kompetencemi definovanými v kompetenčním rámci absolventa a absolventky učitelství (provazba především na oblasti 1.1, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 6.1, 6.2, 6.3)
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Pedagogická praxe 1 - reflektovaná asistentská bude realizována v rozsahu 25 hodin celkově, přičemž 10 hodin bude student pozorovat výuku na základní nebo střední škole a 10 hodin bude probíhat reflexe této výuky s provázejícím/cvičným učitelem na dané škole. Během výuky po absolvování 10 náslechových hodin se pod dozorem provázejícího/cvičného učitele může aktivně zapojit do výuky na pozici asistenta. Tato praxe bude reflektována i poskytovatelem vzdělávacího programu, a to v rozsahu 5 hodin. Tato reflexe bude probíhat po ukončení pedagogické praxe za přítomnosti lektora disciplíny i ostatních účastníků programu, kteří budou poskytovat zpětnou vazbu. Účastník si vytváří portfolio pedagogických praxí.
|
Doporučená literatura
|
-
Obst, Otto. školní didaktika. UP Olomouc. 2018.
|